.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بی توجهی مسئولان نسبت به ناهنجاریهای مجالس عروسی و عدم نظارت اماکن
محمد تیموری
بی توجهی مسئولان نسبت به ناهنجاریهای مجالس عروسی و عدم نظارت اماکن

علیرغم مشکلاتی که برای ازدواج جوانان وجود دارد اما پس از فراهم شدن مقدمات آن در مجالس عروسی که آغاز  زندگی مشترک یک زوج است صحنه های زشت ومنکری دیده می شود که متناسب با فرهنگ جامعه اسلامی  نیست.نکته قابل تامل در بسیاری از مجالس  عروسی این است که فرایض زیادی نادیده انگاشته می شود و علاوه بر آن گناهان کبیره زیادی نیز انجام می شود.
ما که به عشق ائمه اطهار (ع) بسیاری از مجالس عروسی را در ایام تولد آنها و اعیاد مذهبی برگزار می کنیم ولی مجالس ما متناسب با روش و سیره ائمه نمی باشد.اولین نکته در این مجالس این است که اسراف و تبذیرهای زیادی انجام می گیرد.اسراف و تبذیر از گناهان کبیره است و خداوند در قرآن فرموده است که  اسراف کاران را دوست ندارد و مبذرین برادران شیطان هستند.
نکته دیگر اینکه رعایت نکردن حال مردم و مردم آزاری با ایجاد آلودگیهای صوتی و بوق زدنهای ممتد و ایجاد سرو صدا بخصوص در ساعات پایانی شب از دیگر ناهنجاریهای مجالس عروسی است. همچنین سبقتهای غیر مجاز و سرعت زیاد و کورس گذاشتن در مراسم عروس کشان عواقب خطرناکی چون تصادفات دلخراش به همراه داشته است.
نکته آخر اینکه در بعضی از عروسیها که در باغها و ویلاها و سالنهای اطراف شهرها برگزار می شود مجالس به گونه ای است که زن و مرد مختلط هستند و با هم به رقص و پایکوبی می پردازند و حجاب نیز رعایت نمی شود.
تاسف بارتر اینکه در بعضی از موارد مشروبات الکلی نیز مصرف می شود و یا بین میهمانان توزیع می گردد.
حال این سوال مطرح می شود که دستگاههای نظارتی چه کار می کنند و چرا برخورد نمی کنند؟ عدم نظارت در بعضی از موارد باعث شده است که به دلیل مصرف مشروبات الکلی توسط میهمانان بین آنها درگیری و چاقوکشی رخ دهد که منجر به قتل نیز شده است.
حفظ ارزشهای دینی در جامعه اسلامی بر عهده کدام نهادهاست که این قدر بی توجه هستند؟ چرا باید مشروبات الکلی به آسانی در دسترس باشد؟ چرا نظارت دقیق بر اماکن محل برگزاری عروسیها انجام نمی شود؟ 


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.127 seconds.